دستگاه تولید سس

دستگاه پرکن و بسته بندی سس مایونز و کچاپ ✅ (قیمت + خرید)

امروزه سس‌ها به جهت طعم جذاب و دوست داشتنی که به غذاها می‌بخشند طرفداران زیادی پیدا کرده اند به همین دلیل تولید سس‌های متنوع با طعم‌های جدید و خاص به یک سرمایه گذاری پر سود تبدیل شده است. البته که همواره عرضه این محصول با چالش‌هایی همراه بوده است. جهت پیشی گرفتن از رقبا در این صنعت در کنار کیفیت محصول نیازمند بسته بندی جذاب و منحصر به فرد نیز هستید. برای موفقیت در این کسب و کار خوشمزه و پر رونق ادامه این مقاله را از دست ندهید.

تاریخچه سس

سس‌های زیادی در جهان وجود دارد اما جالب است بدانید که همگی آن‌ها از چهار نوع سس اصلی به نام‌های بشامل یا سفید، گوجه فرنگی یا کچاپ، هلندی و اسپانیایی تشکیل شده اند. خاستگاه همه ی سس‌های مادر به فرانسه برمی‌گردد.

انواع سس

به دلیل رشد صنایع غذایی محبوبیت سس نیز به شدت در حال افزایش است به طوریکه به بخشی از وعده ی مردم تبدیل شده است. به همین دلیل امروزه شاهد تولید انواع سس هستیم که در ادامه معروف ترین آن‌ها را شرح می‌دهیم.

سس مایونز

هنگام خرید از فروشگاه سس مایونز همیشه یک انتخاب قطعی است. شاید فکر کنید سس مایونز سرشار از ضرر است اما جالب است بدانید مصرف این سس خوشمزه و محبوب فوایدی را هم نصیبتان خواهد کرد به همین دلیل سس مایونز یکی از پرکاربردترین چاشنی‌‌ها در کنار غذاست.


روش تولید سس مایونز

اولین مرحله ی فرآوری این محصول تولید سس است. در این مرحله آب، نشاسته،شکر، سرکه، آب لیمو و نمک را به میکسرهای هموژنایزر تحت خلا اضافه می‌کنیم.

اگر از میکسر تحت خلا استفاده نکنیم هوای موجود باعث خرابی مخلوط ما می‌شود. عدم استفاده از یک هم زن کارآمد موجب آلودگی محصول ما در اولین مرحله از کار می‌شود.

در ادامه روغن را کم کم به مخلوط می می‌‌افزاییم تا دستگاه یک ترکیب کاملا صاف،یکنواخت و همگن ایجاد کند.

سپس زرده تخم مرغ را به آن اضافه می‌کنیم. زرده تخم مرغ به دلیل داشتن لسیتین دو سر آب دوست و چربی دوست دارد، به همین دلیل آب و روغن را کنار هم نگه می‌دارد و مانع دو فاز شدن ترکیب می‌شود.

سپس با استفاده از میکسر هموژنایزر تحت خلا به هموژن کردن سس می‌پردازیم. این دستگاه به دلیل عدم تماس با مولکول‌های هوا عمر مفید محصول را افزایش داده و موجب یکنواختی بیشتر در ظاهر آن و همگن سازی کامل می‌شود، کاری که با هم زن‌های معمولی قابل حصول نیست.

همچنین جهت اطلاعات بیشتر در رابطه با انواع میکسر سس اینجا کلیک کنید.

سس کچاپ

سس کچاپ سفره‌هایمان را رنگین می‌کند. برای عاشقان پیتزا، پاستا، برگر، سیب زمینی سرخ کرده، انواع ساندویچ و لازانیا دنیای بدون سس کچاپ قابل تصور نیست. این سس به دلیل طعم منحصر به فردش در کنار خواص فراوانی که دارد طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد.

روش تولید سس کچاپ

ابتدا گوجه فرنگی را در مخازن پخت تا ۹۰ درجه سانتی گراد در شرایط اتمسفریک حرارت می‌دهند.

تغییرات کوچک می‌تواند موجب تغییر طعم و رنگ نهایی شود بنابراین استفاده از مخازن ضد زنگ و با کیفیت اهمیت بالایی دارد.

در ادامه آب، شکر، نشاسته، سرکه و ادویه‌های متفاوت را به آن افزوده تا میکسر اتمسفریک سه جداره آن را به یک ترکیب پایدار برساند .

جهت هموژن کردن سس کچاپ نیز پیشنهاد ما به شما میکسر هموژنایزر تحت خلا همه فن حریف رادان ماشین است. این دستگاه مانع از فساد سریع محصول شده و به ایجاد یک بافت نرم و بدون گلوله کمک می‌کند. در ادامه جهت انتقال سس از منو پمپ‌های استیل و ضد زنگ استفاده می‌کنند.

سس سالاد

مصرف سالاد یک رژیم سالم غذایی است. افزودن سس سالاد به این ترکیب طعم آن را بی نظیر می‌کند. در گذشته از سس مایونز به جای سس سالاد استفاده می‌شد اما به تدریج با پیشرفت تکنولوژی تولید انواع سس سالاد طبق سلایق متفاوت رشد کرد به طوریکه امروزه در کنار همه نوع سالاد سرو می‌شود.

روش تولید سس سالاد

تخم مرغ،آب شکر، نمک، سبزیجات، آب لیمو و سرکه را به هم زن تحت خلا یا اتمسفریک وارد می‌کنیم.

هم زدن مداوم این دستگاه باعث پیشگیری از هم پاشیدگی ترکیبات محصول نهایی می‌شود.

در ادامه به آرامی روغن زیتون، نشاسته و سس مایونز را به آن اضافه می‌کنیم تا به ترکیب نهایی برسیم.

بعد از میکس کردن محصول استفاده از یک دستگاه میکسر هموژنایزر تحت خلا ضروری است زیرا باعث پایداری و ماندگاری بیشتر محصول شده و از دو فاز شون آن جلوگیری می‌کند.

 

انواع بسته بندی سس

پس از تولید سس به مرحله دوم یعنی بسته بندی می‌رسیم. از جمله سختی های فرآیند عرضه ی انواع سس خوراکی بسته‌بندی‌کردن آن است.

بسته بندی جذاب محصول علاوه بر حفظ کیفیت آن نقش مهمی در فروش بالا و رشد کسب و کار شما دارد.

برای بسته بندی سس روش‌های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به شرح کامل آن‌ها می‌پردازیم.

ساشه‌های تک نفره

یکی از روش‌های مرسوم بسته‌بندی برای سس به صورت تک نفره است که احتمالاً همه ما چندین بار از آن استفاده کرده‌ایم.

بسته بندی‌های تک نفره نسبت به انواع بسته بندی‌های دیگر قابلیت نفوذ کمتر ، عمر و ماندگاری بیشتر و قیمت مقرون به صرفه تری دارند. علاوه بر این برای برندسازی نیز بسیار ضروری می باشد.

در ساخت ساشه‌های تک نفره از مواد pp جهت راحتی دوخت، پلی استر به دلیل چاپ پذیری بالا ، فیلم‌های متالایز به جهت کاهش نفوذ خورشید، فویل‌های آلومینیومی به دلیل به حداقل رساندن نفوذ پذیری استفاده می‌کنند.

از این شیوه بسته بندی برای انواع سس از جمله فرانسوی، مایونز، خردل، هزار جزیره، کچاپ، سالاد، ادویه جات، روغن حیوانی و حتی عسل استفاده می‌شود.

در چنین بسته‌بندی سه یا چهار طرف بسته دوخته شده و به شکل مستطیلی با طرح دلخواه شما در خواهد آمد، این نوع بسته بندی بوسیله دستگاه ساشه پر کن تک نازل یا چهار نازل در ظرفیت های مختلف انجام می شود.

چنین دستگاه‌هایی باتوجه‌به قابلیت‌هایی که دارد به‌راحتی می‌توانند بسته‌بندی‌های تک‌نفره سس را پر کنند تا محصول نهایی آماده و برای شما قابل‌استفاده باشد.

جهت چاپ تاریخ و اطلاعات تولید روی ساشه می توان از دستگاه رول به رول به همراه جت پرینتر استفاده کرد.

ته کاست درب دار

بسته بندی‌های ته کاست درب دار به دلیل ظاهر جذاب و ویژه، مقاومت بالا و قابلیت حمل بیشتری که دارند، طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

در این روش که ظاهری شبیه ساندیس دارند، سه طرف پاکت دوخته می‌شود، با دستگاه سس پر کن RPF20 به صورت نیمه اتوماتیک سس درون ظرف ریخته شده و سپس درب آن با دستگاه مخصوص بسته می‌شود.

به‌هرحال برای اینکه سس از ظروف بیرون نریزد باید بالای آن یک درب نصب شده و پلمپ شود؛ مسلماً بستن این درب‌ها با استفاده از دست خیلی طاقت‌فرسا و دشوار خواهد بود، پس استفاده از دستگاه درب بند کارآمد سرعت شما را چند برابر می‌کند. در ادامه با دستگاه حک تاریخ تولید و انقضا اطلاعات مورد نظر را روی پاکت‌ها درج می‌کنیم.

ظروف پلاستیکی

معمولاً هر سس خوراکی که فکرش را بکنید را می‌توان درون بسته‌بندی پلاستیکی ریخت و یکی از انواع بسته‌بندی است که طرفداران بسیار زیادی دارد.

ظروف سس پلاستیکی در ابعاد و رنگ بندی و شکل‌های گوناگونی مثل خرسی، موشکی، عروسکی و ساده ساخته می‌شوند.

در ساخت این ظروف از مواد PP, مواد PET, پلی اتیلن سبک و سنگین استفاده می‌شود. این ظروف به دلیل ارتباط مستقیم با ماده غذایی باید کیفیت بالایی داشته باشند.

از ظروف پلاستیکی بیشتر برای سس کچاپ، فرانسوی، هزار جزیره و سس سویا استفاده می‌شود.

دستگاه سس پر کن از جمله محصولاتی است که شما حتماً باید آن را خریداری نمایید تا بتوانید ظروف خود را پر کنید؛ در حال حاضر در بازار دستگاه پرکن مایعات مختلفی وجود دارند که همهٔ آن‌ها برای پر کردن سس مناسب نیستند.

از آنجایی که سس یک مایع کاملاً غلیظ محسوب می‌شود؛ باید دستگاهی کاملاً متناسب با آن تهیه شود تا موجب هزینه‌های گزاف و اضافی نشود.

برای پر کردن ظروف سس دستگاه پر کن سیلندر پیستونی نیمه اتوماتیک تک نازل RPF10 و دستگاه پر کن سیلندر پیستونی نیمه اتوماتیک دو نازل RPF20 گزینه‌های نیمه اتوماتیک شما و دستگاه پر کن سیلندر پیستونی سروو اتوماتیک RPF 40 گزینه ای تمام اتوماتیک برای شماست.

این دستگاه‌ها می‌توانند به‌ راحتی تعداد نیروهای انسانی موردنیاز خط تولید را کاهش دهند؛ برخی از دستگاه‌های پر کن هستند که حتماً باید یک اپراتور کاربلد و مناسب داشته باشند؛ اما کارکردن و مدیریت این دستگاه‌ها به تخصص خاصی احتیاج ندارد و یک فرد ساده نیز می‌تواند اپراتور این دستگاه پر کاربرد باشد.

شما در این روش از بسته‌بندی نیز علاوه بر دستگاه‌های سس پر کن به دستگاه‌های درب بند نیز احتیاج خواهید داشت تا بتوانید با استفاده از این دستگاه درب ظرف سس را بست و آن را به بازار مصرف فرستاد تا مورد استفاده مشتریان عزیز قرار بگیرد.

دستگاه درب بند 8 هد هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند درب انواع بسته‌بندی‌های شما اعم از پلاستیکی و شیشه‌ای را بدون تعویض قطعه ببندد. همچنین برای برای بعضی ظروف پلاستیکی امکان استفاده از دستگاه دربند 2 هد نیز وجود دارد.

شما می‌توانید با کمک این درب بند، انواع درب‌های پیچی، دومرحله‌ای، فلیپ‌فلاپ و پمپ را به بسته‌بندی‌های مختلف خود نصب‌کرده و به فروش برسانید؛ شیوه کاری این دستگاه به‌صورت کاملاً پیوسته بوده و به‌هیچ‌وجه متوقف نخواهد شد.

در ادامه از دستگاه لیبل زن که برای به نمایش گذاشتن جزییات محصول به کارمی‌رود، استفاده می‌کنیم. به طور کلی سه دسته لیبل زن وجود دارد:

  • لیبل زن تمام بدنه و درب:

 هم بدنه ی محصول و هم درب آن را پوشش می‌دهد.

  • لیبل زن تمام بدنه:

 تنها بدنه محصول را پوشش می‌دهد

  • لیبل زن درب:

 فقط درب محصول را پلمپ می‌کند

خبر خوب این است که همگی این  لیبل زن‌ها در رادان ماشین یافت می‌شود. البته معمولاً عملیات برچسب زنی در سس ها محصولات روی بدنه انجام می شود. برای بدنه کناری سس های کتابی و یا دور تا دور ظروف گرد بهتر است از لیبل چسبان‌های پشت چسبدار استفاده شود. در آخر هم با دستگاه شیرینگ پک و یا کارتن چسب زن محصول را به بسته‌های چندتایی تبدیل می‌کنیم.

ظروف شیشه ای

از ظروف شیشه ای برای سس مایونز، سس باربیکیو، سس سالسا، روغن زیتون، روغن آرگان و سرکه استفاده می‌شود.

برای بسته‌بندی ظروف شیشه‌ای نیاز به خرید دستگاه پر کن سس دارید تا بتوانید به‌راحتی سس مایونز را داخل ظروف شیشه‌ای قرار دهید و آن را به بازار ارسال کنید.

برای این کار اگر ساز و کار نیمه اتوماتیک مد نظر شماست پیشنهاد ما به شما  دستگاه پر کن سیلند پیستونی نیمه اتوماتیک تک نازل RPF20 و دستگاه پر کن سیلند پیستونی نیمه اتوماتیک دو نازل RPF20 است و اگر به یک دستگاه تمام اتوماتیک نیازمندید دستگاه پر کن سیلند پیستونی سروو اتوماتیک RPF 40 بهترین گزینه ی تمام اتوماتیک برای شماست.

در دستگاه های رادان ماشین محدودیتی برای شیشه یا پلاستیک وجود ندارد. و مزیت پرکن های ما انعطاف پذیری برای سایز و شکل های مختلف بسته بندی است.

این دستگاه‌ها با مکانیزه‌کردن و اتوماتیک کردن خط تولید باعث می‌شوند تا سرعت تولید شما افزایش پیدا کرده و بتوانید روزانه درآمد بیشتری را نسبت به قبل خود کسب نمایید.

این دستگاه‌های پر کن برای مایعات غلیظ طراحی شده، شما می‌توانید با کمک این دستگاه هر نوع بسته‌بندی که دوست داشتید را با سس پر نمایید و در این زمینه هیچ محدودیتی ندارد.

یکی از ویژگی‌های مهم این دستگاه‌های سس پرکن قطعات یدکی آن است؛ خوشبختانه قطعات یدکی این محصولات در بازار موجود بوده و قیمت آن نیز کاملاً قابل‌قبول است؛ به همین دلیل تعمیر و نگهداری این دستگاه‌ها خیلی راحت بوده و در صورت خرابی دستگاه خط تولید شما کامل از کار نخواهد افتاد.

پس از پر کردن محصول نیازمند دستگاه درب بند هستید تا از پلمپ شدن محصول و عدم آلودگی آن اطمینان حاصل کنید.

دستگاه درب بند ۸ هد اتوماتیک به‌راحتی می‌تواند درب‌هایی با اندازه 8 الی 120 میلی متر را ساپورت کرده و به بسته‌بندی موردنظر ببندد؛ اگر بسته‌بندی شما از نوع شیشه جار است و درب فلزی twist-off را برای آن انتخاب کرده اید؛ به جرئت می‌توان گفت که این دستگاه می‌تواند بهترین گزینه برای مجهز کردن خط تولید شما باشد.

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

پس از دستگاه سس پر کن و درب بند شما به یک دستگاه لیبل‌زن نیز احتیاج خواهید داشت؛ به‌هرحال برای برندینگ و فروش نیاز است که لیبل برند شما روی بسته‌بندی سس‌ها درج شود؛ دستگاه لیبل‌زن به‌راحتی می‌تواند در کمترین زمان ممکن این کار را برای شما انجام دهد

در حال حاضر در رادان ماشین انواع لیبل زن‌های پشت چسب دار که مناسب این مرحله از کار شماست، وجود دارد. می‌توانید با توجه به نیاز خود هریک را با مشورت کارشناسان ما انتخاب کنید.

این دستگاه‌ها می‌توانند به‌راحتی در یک دقیقه باتوجه‌به تنظیمات اعمال شده؛ 30 الی 100 عدد لیبل را به بسته‌بندی‌های شما بچسباند؛ لازم به ذکر است که سرعت تعویض ظرف در این دستگاه‌ها بسیار بالا است.

در مرحله آخر برای روکش نهایی بسته به تنوع ظروف شما می‌توان با شیرینگ پک کردن و یا کارتن کردن کردن محصول ظاهر زیبایی به آن بخشید و قابلیت جابجایی آن را آسان نمود.

قیمت دستگاه‌های خط تولید سس

قیمت دستگاه‌های خط تولید سس باتوجه‌به تلاطم بازار ارز دائماً در حال نوسان است؛ بهتر است برای استعلام قیمت حتماً با مجموعه رادان ماشین در تماس باشید.

آدرس ما

تهران – کیلومتر 19 جاده مخصوص – بعد از سه راه سنگی – نبش کوچه فجر – شماره 8 – مجتمع ایرانیان -طبقه سوم- واحد 329

مشاوران فروش

09120550895
02146801050
02146801060

سخن آخر

در سال‌های اخیر برای هر یک از بسته بندی‌های متنوع نیاز بود از دستگاه‌های مجزا استفاده شود. بنابراین صاحبان کار می‌بایست دستگاه‌های مختلف را برای سبک‌های متفاوت می‌خریدند ولی امروزه با طراحی و ساخت دستگاه‌های چندکاره ی بسته بندی توسط رادان ماشین دیگر نیاز به خرید دستگاه‌های بیشتر برای بسته بندی های متنوع نیست و این کار به سادگی توسط یک دستگاه انجام می‌گیرد.

گروه صنعتی رادان ماشین تولیدکننده محصولاتی با تنوع بالا، راندمان بالا، گارانتی واقعی، ارائه خطوط کامل و خدمات پس از فروش عالی می‌باشد. این مجموعه علی رغم ناپایداری‌های اقتصادی قدم بزرگی جهت پیشرفت خطوط تولید بسته بندی محصولات برداشته است.

سوالات متداول

پس از تولید نیاز دارید که حتماً برای فروش محصول موردنظر خود را بسته‌بندی نمایید؛ لازمه راه‌اندازی یک خط تولید بسته‌بندی سس مجهز استفاده از دستگاه سس پر کن مناسب و باکیفیت است.

هر کدام از این بسته‌بندی‌ها برای کارایی خاصی طراحی شده‌اند و مورداستفاده می‌گیرند؛ شما می‌توانید با توجه به نیاز خود هریک را انتخاب کنید.

دستگاه لیبل زن به معرفی محصول شما می‌پردازد و تمامی اطلاعات مورد نیاز مشتری را به نمایش می‌گذارد به همین دلیل نقش مهمی در فرآیند عرضه محصول دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *