دستگاه پرکن روغن خوراکی

خط تولید و دستگاه پرکن روغن خوراکی

دستگاه‌های پرکن مایعات نقش اساسی در فرآیند بسته‌بندی دارند. آن‌ها قادر به ‌بسته‌بندی انواع مختلف مایعات هستند که شامل نوشیدنی‌های گازدار، غیر گازدار، آب یا روغن می‌شوند. در زمان‌های نه‌چندان دور، شرکت‌ها مجبور بودند از دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک استفاده کنند؛ زیرا گزینه دیگری در بازار وجود نداشت؛ اما امروزه با پیشرفت چشمگیر تکنولوژی و تولید انواع ماشین‌آلات اتوماتیک، شرکت‌ها می‌توانند به‌راحتی آن‌ها را خریداری کرده و میزان تولید خود را افزایش دهند. اگر علاقه‌مند هستید تا بدانید دستگاه پرکن روغن خوراکی چیست، در این مقاله ما را همراهی کنید.

قابل ذکر است که این دستگاه می‌تواند چندین مورد از جمله روغن پخت و پز، روغن خوراکی، روغن روان‌کننده، روغن خردل، روغن پالم و غیره را بسته‌بندی کند. فارغ از اینکه چه نوع محصولی را می‌خواهید بسته‌بندی کنید، دستگاه پرکن روغن رادان ماشین این کار را برای شما انجام خواهد داد.

دستگاه پرکن روغن خوراکی چیست؟

دستگاه پرکن روغن خوراکی یکی از انواع دستگاه‌های پرکن مایعات است که در کارخانه‌های تولیدکننده روغن بادام، روغن کنجد، روغن زیتون، روغن کانولا و سایر انواع روغن‌های خوراکی کاربرد بسیاری دارد. در این بخش از مقاله، نحوه کار این دستگاه را شرح خواهیم داد:

همانطور که می‌دانید روغن ویسکوز است؛ بنابراین دستگاه از فشار پر کردن خلاء استفاده می‌کند. قبل از پر کردن بطری‌ها، ابتدا آن‌ها به درستی تمیز و خشک می‌شوند و سپس نوار نقاله آن‌ها را به قسمتی می‌برد که تحت فشار قرار می‌گیرند. در این قسمت، فشار بطری‌ها نسبت به فشار محیط کمتر می‌شود که فرآیند پر کردن را آسان‌تر می‌سازد.

دستگاه پرکن روغن خوراکی

دستگاه پرکن روغن خوراکی شروع به پر کردن بطری‌های کم‌فشار می‌کند. هر بطری در زیر نازل‌های پرکننده قرار می‌گیرد و سپس دستگاه آن را تا یک سطح مشخص پر می‌کند. این پرکننده کنترل کاملی بر جریان روغن دارد. وقتی بطری‌ها یکی‌یکی شروع به پر شدن می‌کنند، نوار نقاله آن‌ها را جلوتر به قسمت درب‌بندی می‌برد. نوار نقاله با دقت بطری‌ها را جابجا می‌کند زیرا آن‌ها درب ندارند.

در ادامه فرآیند، درب بطری‌ها توسط دستگاه درب بند اتوماتیک گذاشته شده و دستگاه لیبل چسبان ، لیبل مورد نظر را روی آن‌ها می‌چسباند تا برای بسته‌بندی نهایی و قرارگیری در کارتن‌های مخصوص آماده شوند.

ویژگی‌های دستگاه پرکن روغن خوراکی

در این بخش، بررسی خواهیم کرد که مشخصات و مزایا دستگاه پرکن روغن خوراکی چیست. دستگاه‌های پرکن روغن خوراکی قادرند بطری‌های پلاستیکی و شیشه‌ای را با حجم‌های متفاوت پر کنند. این بطری‌ها توانایی پر کردن روغن در ظروف ۱۰ تا ۵۰۰ سی‌سی را دارند. مهم‌ترین مشخصات دستگاه‌های پرکن روغن تولیدشده توسط رادان ماشین عبارتند از:

  • برخورداری از سیستم کنترل پیشرفته PLC که به بهترین شکل فرآیند تولید و بسته‌بندی را مدیریت می‌کند
  • دارای گارانتی و خدمات پس از فروش
  • فروش به قیمت عمده صورت می‌گیرد
  • فروش هم به صورت اینترنتی و هم حضوری امکان‌پذیر است
  • امکان تغییر تعداد نازل‌ها وجود دارد
  • دستگاه هنگام پر کردن ظروف به بهترین شکل از هدر رفتن روغن جلوگیری می‌کند

 

استفاده از دستگاه پرکن روغن خوراکی چه مزایایی دارد؟

 دستگاه پرکن روغن

✅ ۱. عملکرد دستگاه ساده است

با نگاه کردن به دستگاه پرکن روغن، کار کردن با آن ممکن است دشوار به نظر برسد، اما این دستگاه با راهنمای عملکرد سیستم همراه است که با کمی تمرین قابل یادگیری و درک خواهد بود.

بیشتر این دستگاه‌ها برای کارکردن و پر کردن بطری‌ها به کمی تنظیم نیاز دارند و دارای تنظیمات ورودی مانند زمان پر شدن، زمان‌بندی شاخص و پمپ‌های سرعت هستند. هنگامی که به نحوه کارکرد این دستگاه عادت کردید، کنترل عملیات آن بسیار آسان خواهد بود.

✅ ۲. همه‌کاره است

از جمله مزایا دستگاه پرکن روغن خوراکی این است که می‌توان از آن برای پر کردن روغن‌های مختلف استفاده کرد. تنها چیزی که نیاز دارید، تغییر تنظیمات است و انجام این کار به شما امکان می‌دهد انواع مختلف روغن را در بطری‌هایی با اندازه‌های مختلف پر کنید. این دستگاه قادر است هم روغن غلیظ و هم روغن‌های سبک‌تر را پر کند که مزیت بسیار بزرگی برای خطوط تولید چندگانه به شمار می‌رود.

✅ ۳. با یکنواختی کار می‌کند

وقتی روغن را با دست پر می‌کنید، همیشه ناهماهنگی وجود خواهد داشت. برخی بطری‌ها پُرتر و برخی خالی‌تر خواهند بود. شما نمی‌توانید به صورت دستی بطری‌ها را تا یک سطح پر کنید، اما با استفاده از دستگاه پرکن روغن خوراکی هر بطری یا ظرف به طور مساوی پر می‌شود. در فرآیند پر کردن خطای کمی وجود دارد یا اصلاً خطایی وجود ندارد. دستگاه روی تنظیمات مورد نظر شما کار می‌کند، بنابراین قادر به پر کردن اندازه‌های مختلف خواهد بود.

✅ ۴. طول عمر بسیار بالایی دارد

قطعاً در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین مشخصه دستگاه پرکن روغن خوراکی چیست، می‌توان به بدنه تمام استیل آن اشاره کرد. این دستگاه به‌راحتی آسیب نمی‌بیند. می‌توان چندین سال از آن بدون خراب شدن استفاده کرد. تنها کاری که باید انجام دهید تعمیر و نگهداری گاه‌به‌گاه است. هر از چند گاهی دستگاه را چک کنید و تمیزکاری لازم را انجام دهید. طول عمر بالای دستگاه پرکن روغن خوراکی به کسب و کار کمک می‌کند تا برای مدت طولانی‌تری شکوفا شود.

✅ ۵. سطح تولید را افزایش می‌دهد

در مقایسه با نیروی انسانی، دستگاه پرکن روغن تعداد قابل توجهی از بطری‌ها روغن را در چند ساعت پر می‌کند. این دستگاه سرعت بالاتری را ارائه می‌دهد، اما سرعت عمل آن توسط ویسکوزیته روغن و هدهای پرکننده دستگاه تعیین می‌شود. وقتی تعداد هدهای پرکننده زیاد باشد، ظرف چند دقیقه بطری‌های زیادی پر می‌شوند؛ بنابراین، می‌توان گفت این دستگاه قادر است سطح تولید را تا حد زیادی افزایش دهد.

دستگاه پرکن روغن خوراکی سطح تولید را افزایش می دهد.

کاربردهای دستگاه پرکن روغن خوراکی

همانطور که از نام این دستگاه مشخص است، مهم‌ترین کاربرد دستگاه پرکن روغن خوراکی برای پر کردن انواع مختلف روغن از جمله روغن ذرت، آفتابگردان، زیتون، روغن هسته انگور، کنجد، تخم کتان، بادام، سویا و غیره است؛ اما این دستگاه برای سایر مایعات با ویسکوزیته مشابه روغن نیز قابل استفاده خواهد بود. مهم‌ترین صنایعی که می‌توان از این دستگاه در آن‌ها استفاده کرد عبارتند از:

سفارش انواع دستگاه پرکن مایعات

حرفه ای ترین و باکیفیت ترین دستگاه های بسته بندی و پرکن مایعات را از رادان ماشین بخرید.

 

سوالات متداول

آیا از دستگاه پرکن روغن خوراکی می‌توان برای پر کردن مایعات رقیق نیز استفاده کرد؟

خیر، برای پر کردن مایعات رقیق مانند انواع شربت، دوغ، نوشابه، ضد یخ و غیره که ویسکوزیته پایین دارند، دستگاه مخصوصی تولید می‌شود که مکانیزم آن با دستگاه پرکن روغن و مایعات غلیظ فرق می‌کند. برای مشاهده و خرید دستگاه پرکن مایعات بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

تولید انواع دستگاه پرکن

آیا می‌توان دستگاه پرکن روغن خوراکی را در خط بسته‌بندی با دستگاه‌های موجود ادغام کرد؟‌

بله، این دستگاه‌ها هم قابلیت ادغام با سایر دستگاه‌های خط تولید و بسته‌بندی (دستگاه درب‌بند، لیبل‌زن و غیره) را دارند و هم می‌توانند در آینده ارتقا داده شوند.

مهم‌ترین مشخصاتی که دستگاه پرکن روغن باید داشته باشد چیست؟

از جمله مهم‌ترین مشخصاتی که دستگاه پرکن روغن باید داشته باشد می‌توان به داشتن سنسورهای تشخیص بطری خالی از بطری پر، طراحی ضد آب، سرعت قابل تنظیم، برخورداری از رابط کاربری هوشمند و ساده و … اشاره کرد.

سخن پایانی

در این مقاله بررسی کردیم که دستگاه پرکن روغن خوراکی چیست و چه کاربردها و مزایایی دارد. دستگاه پرکن روغن خوراکی رادان تمامی مشخصات و مزایای ذکرشده در این مقاله را در خود جای داده است. به دلیل تولید سریع آن، همه شرکت‌های بزرگ و کوچک قادر به استفاده از این دستگاه هستند. نحوه عملکرد این تجهیزات به‌راحتی قابل درک است، برای انجام هر کار از بهترین فناوری‌ها استفاده می‌کند و موجب کاهش هزینه نیروی کار می‌شود. به طور خلاصه، این دستگاه راه‌حلی ایده‌آل برای کارخانه‌های تولیدکننده روغن است.

21 پاسخ
  1. زینب محمودی
    زینب محمودی گفته:

    تولیددستگاههای پرکن درانواع مختلف داخل کشورعلاوه برخودکفایی درزمینه تولیداین دستگاه باعث ایجاداشتغال هم میشه

    پاسخ
  2. فاطمه قربانخانی
    فاطمه قربانخانی گفته:

    سلام خسته نباشید مرسی از سایت خوبتون و تبریک میگم بایت تولید این دستگاه خوبتون امیدوارم تو همه مراحل بدرخشین

    پاسخ
  3. یاسر حسین پور
    یاسر حسین پور گفته:

    سلام خدا قوت، روغن‌ها امروزه از جایگاه خیلی ویژه برخوردارند و خصوصاً روغن‌های طبیعی خیلی پر طرفدار هستند و این خیلی خوبه که این کار با دستگاههایی انجام بشه که دست هرچه کمتر در اون دخیل باشه، تا از سلامت خوبی برخوردار باشن

    پاسخ
  4. محمد اسدی
    محمد اسدی گفته:

    سلام.وقتتو بخیر باشه.محصولتون واقعا جذاب هست.من چند تا سوال داشتم
    ۱.آیا محصولتون نیاز به قدرت برق خاصی داره؟
    ۲.آیا از این دستگاه جهت مصارف خانگی و یا کسب و کار های خانگی هم میشه استفاده کرد؟
    ۳.و اینکه خواستم بدونم بیشتر کشور های کدوگ حوزه خواستار این محصول هستند جهت اخض نمایندگی و صادرات این رو میپرسم.
    ممنون میشم به سوالاتم جواب بدین.عرض ادب

    پاسخ
  5. سیده زهرا پورسعیدی
    سیده زهرا پورسعیدی گفته:

    سلام،دستگاه روغن پرکن بهترین روش برای تولید و کسب کار
    است،با این کار می تواند چند نفر را مشغول کار کنند،

    پاسخ
  6. اسماعیل احمدی
    اسماعیل احمدی گفته:

    سلام عرض ادب خدمت پشتیبان عزیز وب سایت:

    من اطلاعاتی در مورد دستگاه پرکن روغن خوراکی ندارم و اصلاً هم به درد من نمی‌خوره ولی خوب مقاله‌ی خوبی دارید و سعی کردید در مورد این محصول توضیحات خیلی خوبی بدید ممنونم از وقتی که گذاشتید تا بتونید این مقاله تمومش کنید، مرسی

    پاسخ
  7. نرگس باقری حمامی
    نرگس باقری حمامی گفته:

    سلام تشکر از مدیریت فروش دستگاه پر کن روغن این دستگاه مناسب بسته های شیشه ای وپلاستیکی هست وچه جالب پر کردن روغن در ظرف 10الی 500سی سی رو داره وروغن پر کنه اتومات هم گارانتی کنترل سیستم خدمات پس از فروش ولینکه فروش اینترنتی وحضوری مجوز بهداشت وغیره به جز پر کردن روغن پرکن نوشابه مواد شوینده ادکلن وغیره واقعا عالی خدا قوت به کسانی که این دستگاه ها رو درست می کنند با موفقیت بیشتر

    پاسخ
  8. زمانی
    زمانی گفته:

    بسیار ممنونم از توضیحاتتون لطفا ابعاد دستگاه رو هم برای من میفرستین؟و اینکه برای پرکردن انوع بطری ها که فرمودین قابل تنظیم هست مقدار 5 لیتر هم قابل تنظیم هست؟

    پاسخ
  9. حامد جمشیدی
    حامد جمشیدی گفته:

    سلام
    اون افرادی که قصد خرید همچین دستگاه هایی رو دارن توجه کنن که دستگاه هم گارانتی داشته باشه و هم خدمات پس از فروش و از جایی تهیه کنید که از افرادی که دستگاه رو می فروشند اطمینان خاطر داشته باشید.
    این فروشنده هم گارانتی داره هم خدمات پس از فروش داره و یه نکته مهم که روغنی هدر نمیره.

    پاسخ
  10. منصور سلگی
    منصور سلگی گفته:

    سلام با تشکر از مدیریت فروش دستگاه پر کن روغن این دستگاه مناسب بسته های شیشه ای وپلاستیکی هست وچه جالب پر کردن روغن در ظرف 10الی 500سی سی رو داره وروغن پر کنه اتومات هم گارانتی کنترل سیستم خدمات پس از فروش ولینکه فروش اینترنتی وحضوری مجوز بهداشت وغیره به جز پر کردن روغن پرکن نوشابه مواد شوینده ادکلن وغیره واقعا عالی خدا قوت به کسانی که این دستگاه ها رو درست می کنند انشاالاه موفق وپیروز باشید

    پاسخ
  11. منصور سلگی
    منصور سلگی گفته:

    باعرض سلام وخسته نباشید خیلی متشکرم ازتوضیحات خیلی خوبی که درمورد این محصول ارائه دادید ایا میشه از این محصول درخانه هم استفاده کرد وامکان خرید این محصول هم هست ممنون میشم پاسخ سوالات مرا بدهید

    پاسخ
  12. مریم حسینی
    مریم حسینی گفته:

    سلام وقت بخیر و خسته نباشید چه مزایا بسیار خوبی داره دستگاه پر کن خوراکی اینکه دارای سیستم کنترل پیشرفته
    گارانتی
    خدمات پس از فروش
    دارای قیمت عمده
    فروش به صورت اینترنتی و حضوری
    دارای مجوز بهداشت
    قابلیت تغییر تعداد نازل

    پاسخ
  13. مهنوش یافتیان
    مهنوش یافتیان گفته:

    سلام وقت بخیر خدمت شما مجموعه رادان
    که در زمینه با دستگاه پرکن روغن خوراکی فعالیت دارید
    بسیار مطالب کامل و جامعی بود ممنون
    این دستگاه ها خیلی میتونه در صنعت روغن تاثیر گذار باشه و کاملا هم با کیفیت هست
    و هم از نظر قیمت خیلی مناسب تر از جاهای دیگر هست چون من قیمت دارم
    دوست من میخواد کارگاه در زمینه با روغن بزنه برای همین دنبال این مدل دستگاه ها بودیم
    واقعا سایت مفیدی دارید حتما به دوستم شما رو معرفی میکنم

    پاسخ
  14. نجمه امیدیان
    نجمه امیدیان گفته:

    با عرص سلام و وقت ،چقدر خوب است که میتوان این چنین دستگاه های پر کاربردی رو به صورت اینترنتی و بدون واسطه تهیه کرد،تشکر بابت توضیحات کامل و دقیق تون که راهنمای جامعی برای خریداران این محصول است

    پاسخ
  15. انسیه امانی
    انسیه امانی گفته:

    سلام روزتون بخیر .این دستگاهای روغن پر کن که به صورت اتومات ونیمه انومات با قیمت مناسب بفروش میرسه .برای پرکردن بطریهای روغن کنجد ،روغن بادام ،روغن زیتون بکار میره در ابعاد وحجم بطریهای متفاوت انجام میده .این دستگاه مستحکم ومقاوم بوده

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *